4 August 2024
Интервју: ПЕТАР ВАСИЋ
Поделите овај чланак
Шта један предузетник који покреће свој бизнис треба да зна о дигиталном маркетингу? Јел можете да нам препоручите неки едукативни видео или блог за почетнике?
Дигитални маркетинг је најјефтинији начин за оглашавање. Без дигиталног маркетинга предузетник неће моћи да навигира кроз било који бизнис. Ретки су они код којих дигитални маркетинг није кључан за развој и раст бизниса. Важно је искористити што више различитих левриџа. Од радне снаге, новца, медија, дигиталних медија…А оно што је за почетнике по мом мишљењу најбољи избор су Udemi курсеви, Gary We курсеви..
Које су предности дигиталног маркетинг за бизнисе на почетку?
Главна ствар како треба да разумемо дигитални маркетинг, а то је да са јако мало напора можемо да направимо утицај. А друга ствар нема ограничења у новцу. Раније је то било много скупо. Ако сте раније требали да направите рекламу, и да закупите медије то је вишеструко више коштало него што је неопходно за дигитални маркетинг данас. За дигитални маркетинг, у неким случајевима не треба новац. Креатива нам помаже у томе. Што смо креативнији мање новца нам треба. Предности има заиста много.
Како одабрати дигиталне маркетиншке канале који одговарају циљној публици и врсти производа или услуге? Тикток/Фејбук/Инстаграм/Пинтерест/ЈуТјуб?
Са појавом интерсграфа можемо да гледамо демографију и на тај начин да изаберемо медије. Али пошто смо дошли до рилс формата, ми то можемо да шерујем свуда. Кад већ имате садржај, зашто да не покријете све платформе. На Тик току је млађа популација, инстаграм средње године, Фејсбук најстарија циљна публика, ЛинкедИн професионална платформа, тамо се комуницирају професионалније ствари.
Почетници најчешће имају органичен буџет, како креирати маркетиншку стратегију са ограниченим буџетом? У којим сегментима је ваш савет да се ангажују професионалци, тј. шта предузетник може да ради сам?
Предузетник може све да ради сам. Пошто нема новца има време. Све може да се научи. Маркетинг није тежак да се научи, можда је теже да се примени. Ако имате новац, онда улажите у ствари које желите да побољшате, ако мислите да професионалац може да вам помогне.
Који су најефикаснији начини за креирање садржаја на друштвеним мрежама? На који начин нам АИ може помоћи у томе?
Најефикасније је да се направи садржај у серији. Дакле да од једног клипа направите више мањих клипова. Што се тиће АИ она може да вам помогне у свим аспектима. Од тражења идеја, писања сценарија, када се заврши кампања убаците све информације у ЧетЏиПиТи и он може да вам да више података шта треба да побољшате…Такође, постоје и бројни програми који могу да нам помогну у креативи.
Јел можете да нам дате пример неког малог бренда који је са јасном дигиталном стратегијом постао препознаљив?
Узмите у обзир Амазон. Он је био мали бренд. Он је препознао где може да расте. Увек узмите у обзир то. Тренутно су то друштвене мреже, и сви бизнис који могу да расту уз помоћ њих.
Да ли је емаил маркетинг као средство директног контакта са клијентима и изградњу односа поверења превазиђен?
Апсолутно није. Емаил је и даље место где имамо доста вредности. Оно што нама стигне није спам и прошло је доста филтера. Али је много већи проблем што клијенти не знају да направе вредност, баш оно што интересује купца. Када направиш праву вредност, онда је емаил маркетинг незаобиланаз.
И ви сте предузетник. Да ли имате неки савет за оне који су на почетнику?
Они који су на почетку морају да схвате да је пут дужи него што мисле. Када једном кренете на тај пут, треба изгурати до краја. Биће пуно неприлика, али треба истрајати. Предузетници си људи са пуно идеја, зато и треба изгурати.
Повезани чланци
4 August 2024
ШТА ТРЕБА ДА ЗНАТЕ ПРЕ НЕГО ШТО ОТВОРИТЕ ФИРМУ У СРБИЈИОснивање предузећа у Србији и регистрација фирме у АПР је први и најважнији к...
4 August 2024
Интервју: ПЕТАР ВАСИЋШта један предузетник који покреће свој бизнис треба да зна о дигиталном марк...