18 September 2022
Регрутација и селекција / Креирање и објављивање огласа за посао
Поделите овај чланак
Послодавци често заборављају да оглас за посао представља први утисак који потенцијални кандидати стварају о радном месту, предузећу и послодавцу. Оглас за посао је најчешће одлучујући елемент, који потенцијалне кандидате усмерава да конкуришу или ипак не конкуришу на одређену позицију.
Квалитетан оглас за посао има оптималан наслов. Наслов огласа за посао треба да буде складан са оним што они који траже посао желе да пронађу. Наслов треба да буде написан опште, уз употребу израза које претражују они који су управо у потрази за послом. На пример, ако тражите раднике за брање малина, требало би да у наслов укључите “посао у пољопривреди”, а затим додате “брање малина”.
На овај начин наслов уопштавате и чините да га види већи број људи – како они који желе да овог лета приону на бербу малина, тако и они који су у потрази за пословима у пољопривреди генерално. Тако максимизујете своју циљну групу – Ваш оглас пронаћи ће већи број потенцијалних кандидата, па ће на њега и конкурисати већи број људи.
Увод огласа – мамац који може да привуче кандидате. Мали уводни параграф који се може састојати од једне или пар реченица може бити одлучујући. На сличан начин као што новинари пишу ткз. “лидове”, који служе као мамац за читање остатка текста, а који садрже и све битне информације о ономе што следи, треба да се пише и оглас за посао.
Опис посла напишите врло конкретно. Након општег наслова и атрактивног увода, време је да јасно и прецизно напишете опис посла и представите радне услове потенцијалним радницима. Овај опис треба да садржи конкретне информације о томе шта се ради и шта се очекује од кандидата, као и о томе какве су могућности за напредовање.
У сам опис посла спадају и свакодневне обавезе које очекују потенцијалне кандидате. Наведите их јасно и прецизно. Увек имајте на уму да су најбољи кандидати они који ће аплицирати на позицију на којој тачно знају шта их очекује. По цртицама наведите конкретне одговорности и свакодневне обавезе које ће будући запослени имати на одређеној позицији.
Неопходне квалификације кандидата. Не можете очекивати да вам се јаве најбољи кандидати ако у самом огласу нисте нагласили шта кандидата чини добрим за рад на одређеној позицији вашег предузећа. По цртицама наведите квалификације које очекујете да има будући запослени. Иако многи наводе само формално образовање, у огласу би требало навести и додатне вештине, неформално образовање или особине које су потребне за вршење одређеног посла. Овде будите изузетно темељни и прецизни, али покушајте да истовремено сажмете све у неколико цртица. Важно је да схватите је да ће сви кандидати који својом биографијом или ЦВ-ом испуњавају наведене захтеве очекивати да буду позвани на разговор за посао. Зато будите најпрецизнији при навођењу очекиваних квалификација, особина и вештина.
Не заборавите да наведете основне информације о предузећу. Огласи за посао су потпуно бесмислени ако не наведете основне информације као што су: име компаније, адреса, контакт телефон и емаил адреса. Што више информације мислите да је потребно дати – то боље, али ове основне су и обавезне, па никако не дозволите да заборавите да их наведете у огласу.
Име предузећа наведите у самом почетку огласа, а на крају дајте и основне информације о томе на који емаил кандидати могу послати биографију, ЦВ, на који телефон могу позвати, или где могу доћи и уживо конкурисати. У само пар атрактивних реченица о компанији, оставићете јачи утисак на потенцијалне кандидате и додатно привући најбоље. Сем тога, сви који виде оглас сазнаће нешто више о вашем пословању, па писање огласа за посао може имати и додатну предност – рекламу предузећа.
Постоји неколико популарних платформи за оглашавање у Србији: | Линк |
---|---|
“ХР лаб” – оглашавање и решења | овде |
“Стартуј Инфостуд”- послови, стипендије, студије | – овде |
“Јообле” – претрага послова по градовима широм Србије | овде |
“Хало огласи” – пронађи посао по мери | овде |
Повезани чланци
4 August 2024
Изазови и прилике за предузетнике у пост-пандемијском светуПандемија KОВИД-19 значајно је променила пословни пејзаж широм света, постављ...
4 August 2024
Интервју: ПЕТАР ВАСИЋШта један предузетник који покреће свој бизнис треба да зна о дигиталном марк...