+381 69 707123
Akademija Logo

10 January 2023

Организовање догађаја

Поделите овај чланак

Евент менаџмент (Event management) овухвата организацију најразличитијих врста догађаја као што су промотивни корпорацијски догађаји, конференције, изложбе, трибине, фестивали али то могу бити и различити приватни догађаји. Ова врло динамична област најчешће захтева организацију великог броја људи и задатака као и сложену комуникацију која често укључује односе са медијима и јавношћу.

У овом послу посебно је важно чути и осетити потребе клијента како би се његове жеље и намере могле испунити у потпуности, а опет са све буде у складу са предвиђеним буџетом. Сви детаљи морају бити пажљиво испланирани, а сваки сегмент засебно тестиран како не би дошло до непредвиђених ситуација које готово никада не могу бити позитивне.

Сходно томе, организација догађаја темељи се на основним правилима менаџмента, а то су:

АНАЛИЗА/ Извршити анализу свих аспеката догађаја, од употребљивости идеје до изводљивости сваког сегмента.

ПЛАНИРАЊЕ/ Испланирати дословно сваки детаљ, сваког сегмента догађаја, разрађујући све могуће исходе ситуација које подразумевају људски фактор, временске услове и утицаје, саобраћај, инфраструктурне тачке (напон струје, одводи воде, капацитет паркинга, итд.)

ОРГАНИЗАЦИЈА/ Након детаљног планирања приступа се организацији, а то подразумева израду описа дужности и процедура, затим поделу улога и одговорности као и израду агенде и пратећег синопсиса догађаја.

УПРАВЉАЊЕ/ Када је извршена расподела посла, дужности и одговорности започиње управљање процесом. Ово подразумева праћење уз корективне мере сваког аспекта операције.

КОНТРОЛА/ Контрола процеса подразумева да су сви процеси у току, и да се констатно контролишу до самог завршетка свих процеса.

Кроз ових пет система морају проћи сви сегменти догађаја, почевши од саме идеје, преко буџета и финансија до чланова тима који спроводе индивидуалне задатке.

Организацијом догађаја управља евент менаџер који је задужен за целокупно планирање, организацију и активно руковођење реализацијом. Креирање идеје, планирање буџета, осмишљавање стратегије и логистике, вођење интерне и екстерне комуникације итд. Све су то чиниоци процеса реализације пројекта у области је ивент менаџмента.

Пример израде (ставки) буџета догађаја:

1. Трошкови закупа локације (јавни или приватни простор)
1.1. Закупнина
1.2. Дозвола
2. Програмски трошкови
2.1. Осмишљавање програма (сценариста; програмски директор; итд.)
2.2. Лиценце (уколико радите под лиценцом постојећег бренда)
2.3. Сценографија и просторна адаптација (бине, преградни зидови, крупнији захвати)
2.4. Техничка аудио и видео (А/В) опрема
2.5. Декорација (цветни и стони аранжмани; декорација столица, столова, простора и тд.)
2.6. Храна и пиће (уколико су део програма)
2.7. Накнаде извођача
2.7.1. Модератори/ конфересијери
2.7.2. Говорници/ предавачи
2.7.3. Музичари
3. Накнаде упослених лица
3.1. Чланови организационог тима
3.2. Екстерни чланови (из спољних извора)
3.3. Обезбеђење и друга техничка лица
4. Смештај
4.1. Тип и цена смештајне јединице (лежај; двокреветна соба; апартман; итд.)
4.2. Број ноћења
5. Храна и пиће за учеснике
5.1. Тип оброка (доручак, ужина, ручак, вечера, ланч пакет)
5.2. Број особа
6. Трошкови превоза
6.1. Превоз робе
6.1.2. Набавка потрошне робе и репроматеријала (најчешће само гориво)
6.1.3. Превоз опреме и техничких средстава (рента адекватних возила)
6.2. Превоз програмских извођача (рефундација; соло или групни – копнени, морски или авиопревоз)
6.3. Превоз упослених лица
7. Административни трошкови
7.1. Закуп домена и хостинга за веб сајт
7.2. Рачуноводствени и књиговодствени послови
7.3. Потрошни и канцеларијски материјал
8. Маркетинг и ПР
8.1. Дизајн и штампа (дигитални материјал; припрема за штампу; штампа мањег и већег формата)
8.2. Друштвене мреже
8.2.1. Накнада за рад администратора
8.2.2. Трошак израде садржаја (текстови; дизајн; итд.)
8.2.3. Финансирање кампања
8.3. Оглашавање у традиционалним медијима (закуп огласног простора; рекламе и гостовања у медијима; итд.)

Повезани чланци

13 March 2024

Инспиративни разговори – Владимир Ђукановић

Искуства остварених бизнисмена, у оквиру Акцелератора 4.0 Академије предузетн...

4 August 2024

ПОЗИВ: “Са програмима подршке на ТИ!”

Импакт Хаб и Јилд група позивају Вас на догађај ‘Са програмима подршке на ТИ!...

Претплатите се на наш билтен

Будите у току са најновијим вестима, догађајима и ресурсима.

Радно време:

Пон. - Нед.: 08:00 - 22:00

Телефон

+381 69 707123

Контакт

[email protected]

Адреса

Топличин венац број 11, 11000 Београд

Мапа сајта

О АкадемиjиРесурсни центарВестиБлогКонтакт

Улогујте се да бисте добили приступ свим ресурсима

© 2024 | ASK | Сва права задржана