6 December 2022
Друштвене мреже
Поделите овај чланак
Фејсбук (Facebook):
Једна од убедљиво најпопуларнијих друштвених мрежа код нас, Фејсбук је убедљиво на првом месту по броју отворених профила фими на нашим просторима. Међутим, оно што је новина код ове друштвене мреже јесте развијање видео садржаја који би од 2022. године требало да чини преко 80% укупног садржаја на овој платформи.
Јутјуб (YouTube):
Да је видео један од најомиљенијих садржаја у свету, сведочи и чињеница да највише корисника има управо ЈуТјуб – чак 79% корисника интернета има и свој Yоутубе налог. Иако је ово још увек не толико истражена платформа код нас, Yоутубе има велики потенцијал, а занимљиви видеи и новине које можемо видети у Гугл (Google) оглашавању указују управо на ову чињеницу.
Инстаграм (Instagram):
Иако садржај на Инстаграму углавном чине слике и кратки видеи, ова платформа је веома брзо досегла велику популарност на нашим просторима, посебно због своје уметничке компоненте и брендирању животног стила, тако да је погодна за све оне врсте делатности које могу своје пословање уклопити у овај концепт – туристичке агенције, хотелијерство, угоститељство, моду итд.
ЛинкдИн (LinkedIn):
Због специфичности ове платформе, ЛинкдИн је савршено решење за све оне делатности које се баве Б2Б (business to business) услугама. Ова бизнис мрежа има преко 750М активних корисника, а чак дупло више отворених профила. Ипак, умрежавање на ЛинкдИн-у често иде мало спорије него на друштвеним мрежама, због чега многе фирме одустају од овог решења које може бити итекако исплативо. Због свега наведеног, прилажемо посебно упутство за креирање и вођење компанијског ЛинкедИн профила:
Пинтерест (Pinterest):
Још једна од мрежа чији је садржај искључиво фотографија, Питнерест је одличан начин да за своје предузеће истражите шта је у тренду. Почевши од боја, дизајна, графика, па до занимљивих идеја за пословање, Пинтерест се показао као сјајна платформа. Истраживање трендова на овој платформи није узалудно, посебно ако се узме у обзир чињеница да је 66% корисника изјавило да је посегнуло за одређеним брендом управо након што га је видело на Пинтересту.
ТикТок (TikTok):
Мрежа која је изненадила свет и постала популарна велико брзином је дефинитивно ТикТок, платформа која је такође прилагођена за видео садржај. Због тога и не чуди чињеница да је крајем јуна ТикТок избацио апликацију Бизнис (Business) која би требало да помогне предузећима да пласирају своје производе и организују маркетинг кампање. Како би подстакли даље популарисање овог канала, власници су недавно открили и нешто више о томе на који начин функционише њихов алгоритам.
Они су истакли да се сваком новом кориснику пружају најпопуларнији видео садржаји са ове платформе, те да се у зависности од њихових реакција интерно формулише укус корисника на основу чега му се пружа даљи садржај. Пошто је ТикТок место које окупља млађу публику, ово је одлична платформа уколико су они ваша циљна група, па би требало имати у виду и ове чињенице.
Твитер (Twitter):
Упечатљив и кратак садржај, трендинг (trending) и сторителинг (storytelling) су дефинитивно област у којој Твитер нема конкурената. Иако није толико заступљена код нас, истина је да ова платформа и те како утиче на трендове, а то нам говори и чињеница да се објаве са хаштаговима (hashtag) које Гугл препозна као „трендинг“ појављују у претрази, чиме се повећава њихова видљивост, али и могућност бесплатног рекламирања.
Повезани чланци
22 September 2022
Корпоративна и друштвена одговорностКао један од трендова који карактерише пословање бројних успешних комапанија ...