Powered by ASK
+381 69 707123
Akademija Logo

4 August 2024

Лични профил успешног предузетника: Милица Стојановић

Поделите овај чланак

Предузетништво није само о оснивању пословања; то је начин живота, филозофија и путовање које захтева одређене карактеристике и вештине. У овом раду, истражићемо клучне аспекте личног профила успешног предузетника кроз призму њихових особина, вештина и ставова.

Успешни предузетници обично нису мотивисани само новцем. Новац треба бити покретач, али прави предузетници виде ширу слику. Визија је темељ успјешног предузетничког подухвата. Она представља јасну слику о томе куда предузетник жели да одведе своје пословање у будућности. Визија није само о постизању финансијског успеха, већ о стварању позитивне промене у друштву или индустрији којом се баве. Такође развој страсти код предузетника је кључан елемент успеха, јер она није само емотивна везаност према ономе што раде, већ и извор снаге који их покреће кроз изазове и тешкоће пословног света. Када предузетник има јасну визију о томе куда жели да иде, а истовремено поседује страст која га мотивише да напредује према остварењу те визије, резултат је снажна мотивација и посвећеност. Бројни су примери успјешних предузетника који су постигли невероватне резултате заваљујући комбинацији ове две карактеристике. Илон Маск, оснивач компанија попут SpaceX-а и Tesla Motors-а, показује изузетну визију будућности човечанства у свемиру и на Земљи, уз страст која га покреће напред кроз све изазове. Креативност је способност стварања нових идеја, концепата или решења који су оригинални и иновативни. Она подстиче предузетнике да размишљају изван оквира и да виде могућности тамо где други можда не виде. Постоји много примера успешних креативних компанија. Један од њих је Podbike. Podbike је компанија која се бави производњом бицикала од одрживих материјала, попут бамбуса. Идеја је настала као одговор на све већу потражњу за еколошки прихватљивим транспортним средствима. Ови бицикли су ручно израђени, лагани, али истовремено изузетно издржљиви и естетски привлачни. Podbike није само производња бицикала, већ и промоција одрживог начина живота и транспорта. Њихови производи су симбол еколошке свести и подршке локалним заједницама. Тимски рад и функионисање у тиму је је веома важан аспекат личности сваког предузетника.  Вештине управљања су кључне за успех у свим сферама живота, посебно у пословном окружењу. Комуникација је основна вештина управљања. Способност јасног изражавања идеја, слушања и разумевања других људи кључна је за успешно вођење тимова и решавање конфликата. Лидерске вештине обухватају способност мотивисања, инспирације и вођења других ка остваривању циљева. Управљање тимом захтева емпатију, одлучност и способност доношења тешких одлука. Лидери такође треба да буду способни да препознају таленте и развијају потенцијал својих чланова тима. Доношење одлука је кључна вештина управљања која подразумева анализирање информација, процену ризика и доношење ефикасних закључака. Важно је да лидери буду способни да брзо и ефикасно доносе одлуке, али и да буду отворени за повратне информације и спремни да прилагоде своје размишљање у складу са новим информацијама. Једна од најважнијих карактеристика успешног предузетника је способност прилагођавања променама и непрекидно учење. Свет бизниса је динамичан и непрестано се мења, и предузетници морају бити спремни да се брзо прилагоде новим условима. Ово укључује усвајање нових технологија, праћење трендова на тржишту и флексибилност у пословању. Пример предузетника који је у свом раду применио ову карактеристику је Brian Chesky , суоснивач и CEO компаније Airbnb. Chesky и његов тим су успели да трансформишу Airbnb из мале компаније у глобалног лидера у индустрији туризма и гостопримства. Један од кључних фактора њиховог успеха био је континуирано прилагођавање тржишним променама и иновације у услужним понудама. Финансијска писменост је још један важан аспект успешног предузетништва. Предузетници морају бити способни да управљају финансијама своје компаније, што укључује буџетирање, предвиђање прихода и трошкова, као и управљање новчаним токовима. Добро разумевање финансија омогућава предузетницима да доносе информисане одлуке и осигурају одрживост свог пословања. Успешни предузетници знају да њихова способност да развију и одржавају мрежу контаката може значајно утицати на успех њиховог пословања. Ово укључује изградњу односа са клијентима, добављачима, инвеститорима, менторима и другим успешним предузетницима. Мрежа контаката не само да обезбеђује пословне прилике, већ такође пружа подршку и савете у тешким тренуцима. Mноги предузетници учествују у конференцијама, радионицама и другим догађајима где могу упознати људе са сличним интересовањима и циљевима. Ови догађаји пружају прилику за размену идеја, стицање нових знања и формирање стратешких партнерстава. Током деведесетих година, Apple и Microsoft су били велики ривали у компјутерској индустрији, што је довело до правних спорова и напетих односа. Међутим, 1997. године, Steve Jobs је по свом повратку у Apple предузео радикалан корак и постигао договор са Billom Gatesom из Microsoft-a. Microsoft је уложио 150 милиона долара у акције Apple-а које не носе право гласа, што је било значајно за финансијску стабилност Apple-а. Такође, Microsoft се обавезао да настави развој и подршку за Microsoft Office на Mac платформи, што је било критично за многе кориснике Apple рачунара. Овај пример показује како су два дугогодишња ривала успела да превазиђу своје разлике и остваре значајне користи кроз стратешку сарадњу. Финансијска инфузија Microsoft-а помогла је Apple-у да стабилизује своје пословање у критичном тренутку, док је подршка за Microsoft Office на Mac-у помогла да се задржи лојалност корисника и повећа конкурентност на тржишту. Прекидање правних спорова омогућило је обе компаније да се фокусирају на иновације и развој, уместо на дуготрајне и скупе судске процесе.

Такође поред свих ствари које предузетници треба да присвоје, постоје и оне које би можда треабало да елиминишу из свог понашања. Једна од мана коју предузетници могу имати је недостатак делегирања задатака и микро-управљање. Ово се често догађа када предузетници осећају да су они једини способни да обаве посао на одређени начин или имају тешкоће у поверењу другима да ће посао бити обављен како треба. Овај образац понашања може довести до преоптерећености предузетника, недовољног развоја капацитета у тиму и успоравања раста и развоја пословања. Шта је то делегирање задатака? Делегирање задатака је вештина која омогућава ефикасно распоређивање послова и одговорности међу члановима тима. Лидери треба да буду способни да препознају снаге и вештине својих сарадника и да им повере одговарајуће задатке како би се постигли циљеви организације. Ево примера који се десио компанији “Zapier”.  “Zapier” је компанија која развија софтвер за интеграцију различитих апликација. Док је компанија била у фази брзог раста, настао је проблем са комуникацијом између различитих тимова у компанији. Постало је тешко сазнати да ли се ради на истим пројектима, шта је већ урађено, и како различите промене у коду утичу на различите делове софтвера. Ово је довело до кашњења у испоруци нових функција клијентима и недовољно корисничког искуства. Како би се овај проблем решио, компанија је увела боље праксе управљања верзијама кода и побољшала комуникацију између тимова.

Успешни пословни лидери често деле корисне савете и мудрости које могу инспирисати и усмерити будуће генерације. Ево неколико истакнутих примера и њихових кључних порука:

Richard Branson, оснивач Virgin Group, познат је по свом неконвенционалном приступу пословању и предузетништву. Његов пут ка успеху почео је у младости када је са само 16 година основао свој први посао – часопис “Student”. Branson је од тада проширио своје пословање на многе индустрије, укључујући музику, авијацију, телекомуникације и туризам. Данас Virgin Group обухвата преко 400 компанија широм света. Branson саветује будуће предузетнике да не седе и  раде нешто што не воле, већ да пронађу своју страст. Верује да је кључ успеха радити оно што волите, јер то доноси веће задовољство и боље резултате. Његова порука је јасна: страст према послу води ка успеху. Adam D’Angelo, оснивач и извршни директор компаније Quora, познат је по свом иновативном приступу у развоју платформи за размену знања. Његов пут ка успеху почео је након што је напустио позицију техничког директора у Facebook-у да би се посветио свом пројекту. D’Angelo  је основао Quora 2009. године са циљем да створи место где људи могу да постављају питања и добијају квалитетне одговоре од стручњака и других особа оје поседују знање у тој области. Данас Quora има милионе корисника широм света и постала је значајан ресурс за размену знања у многим областима. D’Angelo саветује будуће предузетнике да се фокусирају на решавање реалних проблема и да буду упорни у свом раду. Верује да је кључ успеха посвећеност циљу и стално унапређивање производа или услуге. Његова порука је: упорност и фокусираност на решавање важних проблема воде ка значајним резултатима. Renee Wang, оснивачица компаније CastBox, је пример успешне предузетнице која је својом визијом и упорношћу остварила значајан утицај у индустрији подкастова. Њен пут ка успеху почео је када је препознала недостатак персонализације и интерактивности у свету подкастова. Wang је основала CastBox 2016. године са циљем да створи иновативну платформу која ће корисницима омогућити да лакше откривају, слушају и делују на садржај.  Данас, CastBox је једна од водећих платформи за слушање и откривање подкастова са милионима корисника широм света. Wang саветује будуће предузетнике да буду спремни да прихвате изазове и да се не плаше неуспеха. Верује да је кључ успеха у послу способност да се прилагоде променама и да се непрестано уче из искустава. Њена порука је : храброст, упорност и спремност на учење су кључни фактори који воде ка остварењу циљева у предузетништву.

Mожемо закључити да лични профил успешног предузетника није само комбинација вештина и карактеристика, већ комплексан скуп особина које се развијају кроз искуство, образовање и упорност. Важно је запамтити да сваки предузетник има свој јединствени пут ка успеху, али разумевање ових заједничких карактеристика може пружити корисне смернице и инспирацију за оне који теже да остваре своје пословне циљеве.

Повезани чланци

4 August 2024

ПОРЕСКЕ ОЛАКШИЦЕ ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ НОВИХ РАДНИКА СА БИРОА РАДА

Послодавци који запосле новог радника имају право да користе пореске олакшице...

4 August 2024

КАКО ТИКТОК МОЖЕ ДА ВАМ ПОМОГНЕ У РАСТУ БИЗНИСА

ТикТок, као једна од најпопуларнијих платформи тренутно, има преко милијарду ...

Претплатите се на наш билтен

Будите у току са најновијим вестима, догађајима и ресурсима.

Радно време:

Пон. - Нед.: 08:00 - 22:00

Телефон

+381 69 707123

Контакт

[email protected]

Адреса

Топличин венац број 11, 11000 Београд

Мапа сајта

O AкaдeмиjиРесурсни центарВестиБлогКонтакт

Улогујте се да бисте добили приступ свим ресурсима

© 2024 | ASK | Сва права жадржана