4 August 2024
ДА ЛИ СЕ ЈАВНИ НАСТУП МОЖЕ НАУЧИТИ?
Поделите овај чланак
Већина људи јавни наступ замишља као свечани говор пред стотинама или хиљадама људи. Заправо то је само једна страна огледала. Независно од тога да ли говоримо на тимском састанку или презентујемо пред десетинама или стотинама људи, сви ми свакодневно комуницирамо са различитим јавностима. Под јавним наступом подразумевамо и говор глумаца на додели Оскара као и обраћање на родитељском састанку или кућном савету.
Јавни наступ је вештина која се вежба и усавршава, а неопходна нам је за развој каријере, друштвени живот и лични развој. Искуство и упорност кључни су у процесу савладавања ове вештине.
Дакле изговори попут: “Ја једноставно нисам рођен или рођена за наступ пред публиком или камерама”- немају оправдање. То је као да кажете ја нисам рођен за вожњу бицикла, аутомобила, скијање. Можда се не осећате као да сте рођени за било коју вештину али чињеница је да можете њоме да овладате.
Наша саговорница Јована Милојчић, дипломирани комуниколог и медиа тренер, која иза себе има стотине одржаних тренинга јавног наступа, поделила је са нама њено искуство:
“Била сам сведок десетинама људи који су на медија тренинг дошли са таквим уверењем а након тога су одржали успешне презентације пред бројним људима, покренули своје влогове и реализовали бројна успешна телевизијска гостовања. На самом почетку важно је да направимо јасну разлику између страха и треме. Трема пред јавни наступ је потпуно природна и нормална. Бројне моје колеге и након 20 година искуства имају ту благу позитивну трему пре него што изађу пред публику. Са друге стране страх је осећање које нас делимично или потпуно блокира да искажемо свој пун потенцијал и зато га треба трансформисати. На овом путу важно је да схватимо да су грешке нормалне и природне као и у савладавању сваке друге вештине.“
За успешан јавни наступ важна су 3 елемента: публика, припрема и начин презентовања. Када одредите профил публике то ће вам помоћи да прилагодите стил комуникације. Стручној публици ћете се обраћати на један начин и са стручним садржајем, млађој публици ћете моћи да приступите неформалније. У сваком случају, поруке тако конципирајте да могу да буду запамћене и имајте на уму да публика може да упамти само ограничен број кључних порука.
Ваша презентација такође треба да буде јасна, добро структуирана, испланирана и да има логичан почетак, средину и крај.
“Темељна и правилна припрема кључна је за успешан јавни наступ! Добра припрема обухвата и ваше вежбање презентације. Снимите вашу презентацију мобилним телефоном, тестирајте је пред пријатељима. Ово ће допринети вашем самопоуздању али и увидима на који начин бисте могли да побољшате ваше излагање”- истакла је Јована.
“Самопоуздање долази кроз дисциплину и тренинг”- речи су Роберта Кајосакија, америчког мотивациониог говорника из области предузетништва али се ова мисао може применити на сваки аспект нашег живота што подразумева и јавни наступ.
Упамтите: добар говорник се не рађа, већ постаје!
Повезани чланци
4 August 2024
Јавни позив за доделу 300.000 динара бесповратних средстава ...Национална служба за запошљавање (НСЗ) и ове године је расписала конкурс за д...
4 August 2024
Изазови и прилике за предузетнике у пост-пандемијском светуПандемија KОВИД-19 значајно је променила пословни пејзаж широм света, постављ...